Пред точно 30 години почина најголемиот Југословен на сите времиња, а не е Тито
На денешен ден во 1985 година во фабриката „Застава“ од Крагујевац и официјално се означи крајот на производството на автомобилот „фиат 750“, односно во народот попознат како „фиќо“.
Славното „фиќо“ е автомобил кој најдолго се произведуваше во некогашната Југославија. Од фабричката лента во Крагујевац излегле точно 923 487 примероци на овој автомобил, кој се произведуваше 30 години (1955-1985).
Статистиката вели дека во седумдесеттите години на минатиот век на југословенските улици „фиќо“ било најбројниот автомобил.
„Фиќо“ се до 1975 година беше главно возило на Сообраќајната полиција, а го користеле и другите служби на тогашното МВР. Се до крајот на седумдесеттите само со „фиќо“ се полагал возачкиот испит.
„Фиат 750“ не беше хит автомобил само во Југославија туку и во целиот свет. Официјалната статистика на италијанскиот произведувач вели декана планетата се возени речиси пет милиони „фиќовци“ (4 921 626).
„Фиќо“ го осмислил и конструирал италијанскиот инженер Данте Џакоза. Првиот модел „фиат600“ и „фиат 700“ требало да го заменат тогашниот „тополино“(фиат 500), а набрзо на пазарот е исфрлен „фиат 750“ кој беше и најпопуларен.
Се проценува дека во светот денес се возат околу 150 000 „фиќовци“.
Ново на Сител
-
Ковачевски од Демир Капија: СДСМ и Коалицијата се единствена опција за европска иднина на државата
-
Силен земјотрес ја стресе Турција
-
Покрај отстапката на властите сите локални избори да бидат на 2 јуни, опозицијата се уште без став дали ќе излезе на избори
-
Николоски: На овие избори се одлучува дали Али Ахмети ќе продолжи да газдува со Македонија
-
За 3 дена во странствo ќе заработам како за 3 години тука | Ана Марија Јанковиќ | Sitel Podcast 027
-
Дачиќ за Бујар Османи: Интересно е дека Пендаровски не бил информиран за резолуцијата за Сребреница
-
Столтенберг: НАТО работи на испраќање повеќе ПВО системи во Украина
-
Бислими: Српската страна не нуди идеи за решавање на проблемот на употребата на динарот на Косово